Isnin, 24 Jun 2013

4 tahun penuh makna

Dicatat oleh chekgu afiqah di Isnin, Jun 24, 2013
SEM 1
susahnye untuk menerima ketentuan ini..
tercmpak disini..sedangkan jiwa tiada di sini..
atas impian dan dorongan keluarga aku tabahkan hati...
tiap hari aku yakinkan diri..
nak berjaya itu bukan mudah dan 
kadang2x y kite rase tbaek untuk kite sbnrnye bukan terbaik utk kite..
Allah lebih tahu..
kita hanya merancang DIA y menentukan..
atas keyakinan itu aku teruskan kerana aku yakin ALLAH ada..
semakin hari aku rase semakin mdh utk aku hadapi semua ini..
kuncinya mudah.RAKAN..KAWAN...
ya mereka mmbuatkn aku ingin terus disini...
alhamdulillah semuanya berjalan lancar...









SEM 2
Alhamdulillah masih disini..
makin banyak cabaran..
dalam pembelajaran dan hidup..
manusia tidak lari dari masalah..
begitu juga aku..tapi itu y mematangkan kita...



SEM 3
cabaran makin hebat...
tapi aku gembire kerana aku percaya ia akan jadi kenangan indah 1 masa nanti...








SEM 4
semester paling menyedihkan..
aku dan mereka terpisah kerana keegoaanku..
maafkan aku...
bukan salah kalian aku y khilaf..
aku mula belajar utk hidup sendiri..
aku ltakkan syarat dlm bshbt..
jgn tlalu rapat nntie mudah makan hati..
mula berjinak2x dgn PERSADA..






SEM 5
pertama kali hidup dluar kolej...
bersama rakan2x rumah y baru.
juga pengalaman baru...
aku dan rumate...
dari dulu mmg tdak pernh serasi...
mngkin kerana aku bkn sorg y suka ddk bilik kot...
bukan slh rumate2x ku..
tapi salah aku...
hehehe
makin aktif dlm PERSADA..mula2x bmbg juga tkut mganggu pljran
tapi bile tgok pointer mkin naik Alhamdulillah boleh teruskan..



with anis

with fana




SEM 6
dah mula nk berlagak..
konon dah akak2x laa..hahaha
banyak timba pengalam dan ilmu baru..
pertama kali mengajar dlm kelas (makro-teaching)..
bukan mudah dan bukan mustahil...
selagi ade usaha semuanya mampu..




SEM 7
memnjejakkan kaki d sekolah sebagai guru praktikum..
pelbagai ilmu dan pngalaman bekerja y aku timba..
mengajar bukan mudah..
banyak perkara perlu d'ambil kira..
bertemu dgn insan2x y baru.
x kurang juga insan y dulu kurangku kenali
 tapi dsebabkan serumah kami jadi rapat..
indahnya persahabatankan...
terima kasih pada warga SMK Dato Bentara Dalam..
pntadbir dan guru2x y x lokek dengan ilmu..
pelajar2x y baik hati dan sering mmberi kerjasama..
sesungguhnya pngalaman 4 bulan disini xkn ku lupakan...

SEM 8
masa berlaku terlalu pantas..
terlalu sibuk dgn Latihan Ilmiah..
terlalu sibuk dgn tugasan...
sangkaku semester ini rilek sahaja..
tidak...
jangkaanku meleset...
tapi..
diakhir pengajian ini..
aku masih bertmu dan rapat dgn rakan2x baru..
bertemu y baru x bermakna y sedia ada dilupakan..
tidak..
cuma menambah rakan..
kami cepat serasi mngkin kerana kami ada 'chemistry'
kami buat kerja gila2x y pastinya mnrik
 utk dceritakan pada waris kita 1 hari nanti..


#kamipelajarsem8



kita merancang dengan cita-cita..ALLAH merancang dengan cinta.. semoga semuanya baik2x sahaja...
yang berlalu akan terus jadi kenangan yang akan terus dsimpan dalam hati...
perkenalan itu indah perpisahan itu memedihkan

0 ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ini kisah aku dan mereka Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea